Rio de Janairo dag 2 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joke Stel - WaarBenJij.nu Rio de Janairo dag 2 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joke Stel - WaarBenJij.nu

Rio de Janairo dag 2

Blijf op de hoogte en volg Joke

23 September 2013 | Brazilië, Rio de Janeiro

Vandaag met een excursie naar de suikerbroodberg, het weer is niet goed alles in de wolken. De Pao de Aqucar is een 396 meter hoge granietkegel in de Baia de Guanabara en is het symbool van Rio. Wij zijn hier met een kabelbaan omhoog gegaan, gelukkig klaarde het weer iets op. Prachtige uitzichten, ook nog aapjes gezien. Daarna zijn wij naar Corcovado gereden op de plaats waar het Christusbeeld zijn armen uitstrekt over de stad, ook hier en prachtig uitzicht op de Baia de Guanabara, 710 meter boven de zeespiegel. Ook hier weer apen gezien. Daarna een kerk bezocht met prachtige glas in lood ramen. Hierna door de straat gereden waar het carnaval plaats vindt. Er was ook een winkeltje waar ze carnavalskleding verkochten. Wij hebben een trap bezocht die betegeld is door een Chileense kunstenaar, helaas is hij een paar maand geleden vermoord, Er hangen tegeltjes uit de hele wereld ook uit Nederland kleurrijk om te zien. Bij terugkomst zijn wij langs de boulevard gewandeld, helaas regende het erg hard wij hebben nog geschuild in een parkje die overkapt was, hier zaten veel mannen te kaarten. Wij waren door en door nat terug in het hotel kleding uit en niet meer van de kamer geweest. De volgende dag zijn wij met Rolf naar het centrum gegaan met de metro en hebben hier ook allerlei dingen bekeken. Waaronder de oudste bibliotheek van Rio. Nog met de taxi naar Santa Teresa gereden een kunstenaarswijk, erg stijl veel taxichauffeurs willen hier dan ok niet naar toe rijden. Met de metro weer terug naar het hotel nog steeds slecht weer. De volende dag is
Geert naaf de Botanische tuin geweest met prachtige bomen en planten, hij heeft hier de toekan gezien en aapjes. Ik heb een Favelatoer gedaan erg indrukwekkend om te zien. Overal politie zwaar bewapend wij hebben ook nog een stuk gelopen door de straten. Er zijn veel arme mensen in Brazilie. Er komt veel corruptie voor de mensen betalen 40% belasting maar krijgen hier weinig voor terug. De leerkrachten op scholen hebben vaak niet eens een diploma. Wij hebben ook nog een schooltje bezocht die gesponsord werd door een Italiaanse vrouw. Daarna nog even over het strand gelopen het was zonnig maar windkracht 5. Om 13.00 uur zijn wij vertrokken voor een busrit van 5 uur naar Paraty. Prachtige busrit door bergen en langs mooie baaien.

Botanische

• 28 September 2013 - 19:26

Ruud:

wat mooi weer.
    dat beeld ja wie kent het niet, en jullie zijn daar dan,geweldig
    veel politie, dat is ook niet voor niets .
    en dan de kabelbaan....dat is niks voor mij, knap hoor
    geen carnavals kleding gekocht.
    is makkelijk mee te nemen want ze hebben daar met de carnaval niet veel aan.
    misschien en cd met echte samba muziek gekocht.

Het was hier afgelopen dagen mooi weer , vandaag zelf warm in de zon
    groeten, en sterkte weer met het vervolg