Foz do Iguacu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Joke Stel - WaarBenJij.nu Foz do Iguacu - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Joke Stel - WaarBenJij.nu

Foz do Iguacu

Blijf op de hoogte en volg Joke

17 September 2013 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Om 4.45 uur vertrokken uit het hotel naar het vliegveld. De koffers met een auto en wij lopend met de handbagage. Om 6.20 uur vertrokken en een tussenlanding gemaakt in Sao Paulo. En voor de tweede keer bijna geland en weer de landingsbaan niet gereed, je gaat er aan wennen...op alle vliegvelden zijn ze druk bezig met verbouwen voor uitbreiding in verband met het WK. Rond 15.00 uur geland in Foz do Iguacu, erg groot hotel met groot zwembad. Het was erg koud maar een graad of 17. Wij zijn met het openbaar vervoer naar de stad geweest en hebben daar wat rond gekeken, was niet veel te zien. Om 18.00 uur afgesproken met de rest van de groep om een borrel te drinken. De rest van de groep ging samen eten in een kilovlees restaurant. Wij zijn met de bus terug gegaan naar het hotel en hebben daar gegeten. De volgende dag om 10.30 uur vertrokken naar de watervallen, over een breedte van 4 km dondert de Rio Icuacu via een keten van 275 watervallen in een 80 meter diepe canyon. Je weet niet wat je ziet echt een werelwonder waar je stil van wordt. Prachtig om te zien de ene panorama is nog mooier dan de ander. Een aantal mensen uit onze uit de groep is met een helikopter de lucht in geweest, wij dit keer niet. Onderweg heb je een aantal mogelijkheden om iets te eten of drinken te kopen. Het vervelende is dat hier neusbeertjes rondlopen, die je het eten af stelen. Ze zijn erg brutaal. Ik zat op een bankje met een zakje nootjes en voordat ik het wist had ik er 2 op schoot. Die beesten hebben behoorlijke scherpe nagels dat was geen pretje. Je blijft niet droog bij de waterval.
De volgende dag om 8.00 uur vertrokken naar Argentinie, om de watervallen aan de Argentijnse kant te bekijken. Wij moesten eerst geld wisselen omdat de intree prijs niet betaald kon worden met reaals. Wij hebben wel meer dan een uur nodig gehad om de grens over te steken een heel gedoe. Maar ook deze kant was prachtig om te zien je ziet hier meer de bovenkant en in Brazilie meer een panorama. Wij hebben eerst de benedenloop gewandeld want om 11.45 uur stond er een boottrip gepland. Eerst werden wij met een open truck een kwartier door de jungle gereden en daarna moesten wij instappen op een speedboot, zwemvesten om. Bijna iedereen was van top tot teen bedekt met regenkleding, ik niet ben in bikini gegaan, ik dacht dan wordt ik ook niet zo nat. Het was wel koud maar spectaculair. Wildstromend water en tot bijna onder de waterval erg heftig. Iedereen was dan ook klets nat ondanks de regenkleding. Maar echt een avontuur wat wij niet hadden willen missen. Op de trail omgekleed en daarna met een treintje naar boven om de duivelskeel te zien. Ook weer spectaculaire en weer helemaal nat natuurlijk. Rond 17.00 uur zijn wij weer vertrokken uit Argentinie, gelukkig ging de controle bij de grens sneller.

• 24 September 2013 - 08:04

Janny:

Mooie verhalen hele belevenissen .De filmpjes en foto s waren geweldig van de watervallen.Wat zal dat een lawaai zijn als je daar staat.Erg indrukwekkend !!!!! Geniet nog maar even het is bijna weer voorbij.
    groetjes Janny