Jasper - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Joke Stel - WaarBenJij.nu Jasper - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Joke Stel - WaarBenJij.nu

Jasper

Door: joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

03 September 2011 | Canada, Ottawa

Leuk om jullie reacties te lezen, wij hebben geen computer ter beschikking alles gaat via de telefoon. Reacties die naar mijn e-mail adres gaan zien wij dan ook niet. Maar gelukkig wel via dit medium. Rianne veel succes met je nieuwe baan en opleiding, fijn dat het je gelukt is. Donderdagmorgen zijn wij naar Whisler Mountain gereden en hier met de kabelbaan omhoog gegaan tot 2278 meter. Het laatste stuk.tot bijna 2500 meter hebben wij gelopen. Dat viel niet mee een hele klim stijl omhoog. Afdalen llater ging een stuk gemakkelijker. Hier hebben wij ook nog een marmot gezien, kleine beestje met een hoo kabaal. Daarna zijn wij naar de Athabascafalls gereden en ja hoor onze 4de beer gezien. Als je ze ziet denk je schattohe dieren zoals ze besjes zitten te eten, maar schijn bedriegt. Je hebt hierdoor wel de neiging om dichtbij een foto tewillen maken. Wat sommige mensen ook echt doen, hoop niet dat wij te zien krijgen dat dit een keer mis gaat. De watervallen was echt de moeite waard om te zien. Daarna zin wij nog naar de Maligna Canyon gereden, dit is eecht geweldig, prachtige kloof helemaal uigesleten door het water. Hier veel eekhoorntjes het grappige is dat ze alarm slaan als ze je zien en dan gaan gooien met denneappels, waarvan wij natuurlijk erg van onder de indruk waren. Op de terugweg zagen wij auto s langs de kant van de weg staan en ja hoor een groep elanden liep hier te grazen, er waren twee mannrtjes bij met prachtige geweien. Alleen het mannetje met het grootste gewei zat in het gras wat achteraf, fotograferen was moeilijk. Luch baalde want zijn accu was leeg en hij had maar 1 bi zich. Gelijk maar afgesproken om hier de volgende avond weer naar toe te rijden. Als je veel dieren wilt zien moet je s morgens vroeg of s avonds zijn. Terug in ons chalet hebben de mannen pasta gekookt en wij intussen een wasje laten draaien. Elke dag uit eten gaat ook tegenstaan. De levensmiddelen zijn hier een stuk duurder dan in Nederland. Alleen fruit is dezelde prijs als bij ons een fles rose is 14 Canadese dollar. Vrijdag zijn wij naar het Malignalake gereden. Prachtig meer met uitzicht op besneeuwde bergtoppen, alleen jammer het regende en daardoor erg bewolkt waatdoor je niets ziet. Hier hebben wij een wandelroute gelopen door het woud. Terug op de parkeerplaatst stond een ree te grazen,, was schijnbaar mensen gewend totaal niet schuw. Het is hier erg koud,fleece en regenjas aan. Daarna terug gereden naar Jaser. Onderweg zagen wij iets bewegen in het water, stoppen en foto gemaakt. Blikt het een man te zijn met een lekke boot achtet zich aan. Die heeft het pas echt koud gehad. In Jasper gewinkeld en hier hebben wij een berenbel gekocht. Daarna terug gereden en hebben wij gekookt aardappels met broccolie en wortelen met sausje en een pepersteak voor Geert iets Vegatarisch. Na het eten Malignaroad gereden en gelijk raak 2 elanden vrouwtje en man. Daar werden wij gewaarschuwd om 30 meter afstand te houden omdat het elkmating time is. Veel reeen gezien, en ja hoor aan de bosrand zagen wij het mannetje mer het grote gewei achter de vrouwtjes aan zitten. Het vrouwtjes staken de weg over en het mannetje er achter aan. Als je het geluid hoort indrukwekkend. Natuurlijk prachtige foto s gemaakt. Daarna terug gereden zag Luch zomaar een Coyote, Geert heeft hem mooi op de foto. Daarna weer elanden gezien een vrouwtje met 3 jongen waarvan er 1 dronk bij de moeder, zo schattig. Vandaag verlaten wijJ Jasper en rijden wij verder naar het Noorden.

• 03 September 2011 - 15:34

Rianne:

hoi Joke hebben jullie in maligne lake ook dat kleine eilandje gezien met die ene boom erop, spirit island heet het. Moet een van de meest gefotografeerde plek daar zijn. Ik heb die foto ook nog ergens in mijn archief op cdrom.
    Geniet nog even lekker,
    groetjes Rianne

• 03 September 2011 - 15:56

Winy Bakker:

Hoi allemaal!!
    Goh geweldig is dat allemaal zeg!!
    Een reis met veel bijzondere dingen.

Wij zijn vandaag naar de shanty's in akkrum geweest,helaas geen
    Joke en Geert.
    Was ook heel leuk.Hier mooi weer ,wat wil je nog meer.

Jullie zijn nog lang niet uitgekeken daar ,dus op naar meer leuke dingen!!

Groetjes Gerrit en Winy

• 03 September 2011 - 16:47

Hans:

Hoi Joke.
    Ben benieuwd hoe de foto,s worden.
    Ik Kopieer je stukjes en print het uit.
    Zo kan Beppe het ook lezen.

Groetjes Hans en Hielkje

• 04 September 2011 - 11:07

Ruud:

mooi verhaal om zo een indruk te krijgen van jullie reis, geweldig.
    Hier wel aardig weer, vandaag minder zon , gisteren 27 graden.
    Genieten jullie lekker verder maak mooie foto's , kunnen we later zien
    Groetes, Ruud Yvonne