Eindelijk een verslagje. - Reisverslag uit Ecuador, Colombia van Joke Stel - WaarBenJij.nu Eindelijk een verslagje. - Reisverslag uit Ecuador, Colombia van Joke Stel - WaarBenJij.nu

Eindelijk een verslagje.

Blijf op de hoogte en volg Joke

15 September 2012 | Colombia, Ecuador

Om maar bij het begin te beginnen, wij zijn ´s nachts om half vier vertrokken en waren mooi op tijd op Schiphol. Het vliegtuig vertrok ongeveer met een half uur vertraging. In Madrid moesten we op het vliegveld met de metro naar een ander gedeelte van het vliegveld. Gelukkig wisten wij nog hoe het werkte van onze reis naar Venezuela. Via Madrid naar de hoofdstad Quito, de landing was niet fijn door de bergen was er nog al wat deining in de lucht geen pretje. Wij zijn 2 nachten in Quito gebleven, het schijnt een gevaarlijke stad te zijn met veel overvallen, gelukkig hebben wij daar niets van gemerkt. Wel een mooie stad met prachtige oude gebouwen en kerken, zelfs een kerk die van binnen van goud is. Het eten bestaat voornamelijk uit rijst, vlees en een klein beetje groentes en pastas. Wij hebben wel al lokale eten geproeft erg lekker. De sapjes zijn heerlijk, ze eten hier twee keer per dag warm. Na Quito zijn wij met een binnenlandse vlucht naar Lago Agro gevlogen. Hier zijn wij op de bus gestapt naar Cuyabeno. Hier met gemotoriseerde kano´s naar de jungle gevaren, erg primitief geen stroom en koud water maar wel een douche. Wij hebben hier 3 nachten geslapen, het is erg vochtig en je wil niet weten hoe de geur is na deze dagen. Wij zijn op bezoek geweest bij de indianen, wij hebben gezien hoe casave groeit en verwerkt wordt en daarna gebakken op het vuur. Erg lekker wij mochten allemaal proeven. Zoals wij een kat hebben hadden zij een tamme gier. Wij hebben 2 dagen een tocht gelopen door de jungle, was erg zwaar omdat het zo warm is. Wij hebben veel dieren gezien waaronder roze dolfijnen die zwommen een heel stuk met onze kano mee erg mooi om te zien verder een luiaard en veel vogels en vlinders. Op de laatste avond hebben wij piranja´s gevist. Helaas is het ons niet gelukt maar wel een aantal andere mensen op de boot. Wij hadden ook nog bezoek in ons hutje van een wolfspin, nadat iedereen een foto had gemaakt heeft de gids haar verwijderd. Later zagen wij nog een vogelspin in het gedeelte waar wij eten brrrrrr best eng. Vanuit de jungle zijn wij gevlogen weer naar Quito, weer zo´n akelge landing, daarna met de bus naar Otavala, wij hebben een prachtige kamer met een heerlijke warme douche dat was echt even genieten.

Geert en ik zijn vanmiddag naar een waterval hier in de buurt gelopen. morgen naar de markt en ´s middags naar de indianen, dit was het voorlopig even weer het is hier trouwens 7 uur eerder, jullie liggen te slapen en wij gaan om 19.00 uur eten,
Groetjes van ons uit Ecuador

• 15 September 2012 - 08:40

Winy:

Hoi Joke en Geert!!
    Fijn van jullie te horen,dacht er vannacht nog aan, van hoe zou het zijn daarzo??
    Jullie vermaken je dus prima,wel primitief maar dat wisten jullie wel toch?
    Zo zie je van alles zeg!
    Roze dolfijnen wat leuk zeg!

Je hebt nog net op tijd meegekregen in madrid dat jan bauke en ingrid een zoontje hebben gekregen he.
    Mooi ventsje met zwart haar.dik 8pond en 52 cm.
    Jarno lucas.Weer een kleinkind erbij,zo eerst wel rustig denk ik.Germ en Mariette zijn nog niet zo ver,eerst zijn leren klaar.
    Hoeft ook allemaal niet toch?

Verder hier alles oke!!

Geniet maar goed en vermaak jullie!Doe voorzichtig bij de indianen!!!!!

Groetjes je vriendin winy

Groeten van Gerrit ook natuurlijk!

• 15 September 2012 - 09:24

Ruud Mourik:

Hoi Joke en Geert
    Jeetje wat een verhaal, en vooral die landingen,brbbrbr niks voor mij
    Maar wat jullie in die korte tijd al hebben gezien , gewelig hoor.
    Wij hebben hier 2 dagen regen en onweer, het is voor het eerst sinds Mei dan er regen valt, lekker alle stof van de bomen.
    Genieten jullie lekker verder, maak mooie fotos en kijk uit he.

groeten uit Corfu
    Ruud Yvonne