Otavalo - Reisverslag uit Ecuador, Colombia van Joke Stel - WaarBenJij.nu Otavalo - Reisverslag uit Ecuador, Colombia van Joke Stel - WaarBenJij.nu

Otavalo

Blijf op de hoogte en volg Joke

16 September 2012 | Colombia, Ecuador

Vandaag om kwart over acht met indianen vervoer ( achter in de laadbak met 15 personen) naar de markt. Geweldig om te zien de vrouwen en mannen in klederdracht, veel kleurrijke spullen, groenten, noten enz. Je wordt er wel hebberig van maar ja wij mogen maar 23 kl. mee terug nemen. Bij een vrouw in de groep hebben ze met een mes in haar tas gesneden gelukkig mislukt ze miste niets. Vanmiddag zijn wij bij 3 indiaanse families op bezoek geweest. Het eerste was een echtpaar die rieten matten vlechte, pure armoede, de man is blind, als je ziet hoe deze mensen leven echt niet best. De 2e echtpaar met 4 kinderen had het al beter de man was wever. Het 3e echtpaar was ook wever de man was al 80 jaar vrij oud omdat de gemiddelde leeftijd van de indianen ongeveer 60 jaar is. De vrouwen werken op het land en de mannen weven. Ze maken prachtige dingen, vandaag een trui gekocht het is hier vrij koud en ik had te weinig warme kleding bij me. Tevens muts, sjaal en handschoenen gekocht. Deze hebben wij later op de reis nodig omdat wij dan op 5000 meter hoogte zitten. Daarna zijn wij gaan eten in een restaurantje met live muziek, helemaal aangekleed in Zuid Amerikaanse sfeer. Prachtig om te horen onder het genot van een pina colada mmmmmm. Nu zo naar bed want morgen vroeg op voor een wandeling rond een krater meer en daarna overnachten wij bij de indianen hoop toch niet dat het zo erg is als vandaag........... Geert is al boven op de kamer om zijn koffer in te pakken want daar is morgen geen tijd meer voor. Voorlopig zijn wij weer niet bereikbaar omdat wij naar het nevelwoud gaan. Groetjes van Geert en Joke

• 16 September 2012 - 08:57

Janny En Luch:

heeey vakantiegangers
    Nou wij lezen wel dat je al weer heel wat hebt gezien en mee gemaakt.
    Lekker die grote spinnen bij je bedje,ik zal geen oog meer dicht doen.
    Maar ja jullie zijn het gewend.
    Leuk om je verhalen weer te lezen.
    Het vervoer is ook wel goedgeregeld achter in een laadbak maar ja je komt er.
    Geniet ervan en nog een hele fijne vakantie.
    groetjes Janny en Luch

• 16 September 2012 - 08:57

Janny En Luch:

heeey vakantiegangers
    Nou wij lezen wel dat je al weer heel wat hebt gezien en mee gemaakt.
    Lekker die grote spinnen bij je bedje,ik zal geen oog meer dicht doen.
    Maar ja jullie zijn het gewend.
    Leuk om je verhalen weer te lezen.
    Het vervoer is ook wel goedgeregeld achter in een laadbak maar ja je komt er.
    Geniet ervan en nog een hele fijne vakantie.
    groetjes Janny en Luch