Amazone - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Joke Stel - WaarBenJij.nu Amazone - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Joke Stel - WaarBenJij.nu

Amazone

Blijf op de hoogte en volg Joke

11 September 2013 | Brazilië, Manaus

Wij werden om 7.30 uur opgehaald uit het hotel, vandaar zijn wij met 2 busjes naar de vismarkt gebracht. Hier zijn wij in een bootje gestapt en gevaren naar de Encontro das Aguas, het punt waarop het zwarte water van de Rio Negro samenvloeit met het bruine water van de Solimoes rivier. Bijzonder om te zien, dit gebied is zeer visrijk. Wij hebben hier zowel de grijze als roze dolfijnen gezien. Echt roze je weet niet wat je ziet, daarna nog een stukje gevaren rond een eiland en langs een vissersdorp gelegen op drijvende constructies zelfs een kerk en school. Weer aan wal de vismarkt bezocht, nog nooit zulke grote en bijzondere vissen gezien, indrukwekkend. Ik dacht wel even jeetje als ze elke dag zoveel vis vangen blijft er wel wat over...Daarna zijn wij met de busje buiten de stad gebracht het laatste stuk over en onverharde weg naar gemotoriseerde kano's. Met de kano was het ongeveer anderhalf uur varen over de rivier naar onze lodge. Onderweg niet veel dieren en vogels gezien. Wel een soort Mangrovebossen, het was heerlijk op de boot, omdat de luchtvochtigheid hier 95 procent is en erg warm. Leuke lodge geen elektriciteit en warm water. Wat erg fijn was dat je kon zwemmen in de rivier om af te koelen. Na de lunch een wandeling gemaakt, mooie vogels gezien en uitleg gekregen over flora en fauna. Was erg gehorig in de lodge je hoorde alles van elkaar dat was iets minder, maar was af en toe ook wel lachen. De volgende dag bijna 4 uur gelopen, dat was erg zwaar, gelukkig konden wij onderweg nog wel zwemmen onder een waterval dat was heerlijk verkoelend. Terug bij de lodge moest
Geert mijn schoenen en sokken uittrekken, want ik zat helemaal stuk. Om half vier zijn wij vertrokken met 7 mensen uit onze groep om een nacht in de jungle door te brengen en te slapen in een hangmat. Wij moesten zelf de hangmat en deken dragen. Eerst en stuk met de boot gevaren over de rivier en daarna nog 20 minuten lopen. Bomen gezocht om de hangmatten op te hangen met klamboe gelukkig. Daarna naar een waterval geklommen over boomstammen en veel modder, mijn schoenen zagen er niet uit. Bij terugkomst moesten wij bladeren zoeken voor het vuur en bananen bladeren voor een bord en om op te zitten. Wij hadden 2 gidsen mee die een groot vuur maakten om eten op te bereiden. Er werd rijst gekookt en kippen aan en stok gebraden. Ze hadden ook allerlei soorten fruit mee genomen en voor Geert nog wat groentes. Omdat wij niet echt een plekje hadden om te zitten heeft Geert een soort vork gemaakt samen met de andere mannen en daar een boomstam opgelegd. Niet echt ideaal maar je moet toch wat. Ik had geluk mijn hangmat was dichtbij zodat ik goed kon zitten. Het eten was heerlijk. Na het eten de hangmat in gekropen, wat moet je anders in de jungle. Om twaalf uur ' nachts werden wij wakker omdat het regende, Geert heeft over mijn hangmat een poncho gelegd, maar veel slaap heb ik niet gehad. Om een uur of zes hebben wij het kamp opgeruimd en zijn terug gegaan, eerst en douche en ontbijt om weer bij te komen van onze jungle avontuur.
Daarna een boottocht gemaakt van anderhalf uur om en indianen dorp te bezoeken. Vond er niet vel aan was ook veel te heet 40 graden. Bij terugkomst heerlijk gezwommen in de rivier. In de namiddag hebben wij gevist op Piranha's helaas geen vis gevangen. Na het avondeten was er de mogelijkheid om kaaimannen te spotten maar wij zijn niet mee geweest.. de volgende dag vertrokken uit de Amazone.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joke

Ik ben dol op verre reizen, ik ga voornamelijk voor de natuur en ietsje minder de cultuur. Samen met mijn vriend heb ik al meerdere reizen gemaakt.

Actief sinds 20 Juli 2008
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 31980

Voorgaande reizen:

30 November 1999 - 29 Maart 2018

Auto rondreis

06 September 2015 - 30 September 2015

Rondreis Kleine Sunda eilanden

09 September 2014 - 07 Oktober 2014

Maleisië Borneo

06 September 2013 - 29 September 2013

Braziië 2013

09 September 2012 - 06 Oktober 2012

Ecuador en Galapagos

23 Augustus 2011 - 13 September 2011

Auto Rondreis

06 September 2010 - 26 September 2010

Rondreis

26 September 2009 - 19 Oktober 2009

Rondreis Venezuela

03 September 2008 - 01 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: