Avond voor vertrek - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Joke Stel - WaarBenJij.nu Avond voor vertrek - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Joke Stel - WaarBenJij.nu

Avond voor vertrek

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joke

05 September 2010 | Botswana, Gaborone

Zoals gewoonlijk op het laatste moment de tassen gepakt, heel gedoe, slaapzak en matje moeten mee. Er blijft niet veel ruimte over voor kleding en overige accessoires. Maar met veel passen en meten lukt het allemaal. Vandaag voor het eerst vakantie kriebels morgenvroeg rond 5.45 uur rijden naar Nieuwveen. Wij laten de auto staan bij Ruud en Yvonne, Ruud brengt ons naar Schiphol. Als alles loopt volgens planning vliegen wij om 10.30 uur. Ik weet niet of wij bereik hebben met de mobile telefoon. Maar zodra en een mogelijkheid is houd ik jullie op de hoogte van onze avonturen.
Groet van ons nu nog uit Friesland

:SMS update:: 7 september 2010 :
Wij zijn onderweg naar de grens van Zuid Afrika en Botswana. Vannacht in n leuke lodge geslapen. Voorlopig geen luxe meer maar slapen in een tentje. Leuke groepje 2 Zweden en ook nog en Fries. Groeten uit een droog Africa

:SMS update:: 11 september 2010 :
Wij zijn onderweg naar Kubu Island Makgadikgadi. Gisteren veel neushoorns gezen. Het is genieten hier kamperen valt reuze mee koken op een vuur elke avond kampvuur met sterke verhalen. De vogels zjn prachtig met veel kleur. Veel wilde dieren gezien maar het spannenste was de wandeltocht waar je op korte afstand de neushoorns zag staan. Groetjes van ons uit Botswana

:SMS update:: 23 september 2010 :
Vandaag voor het laatst in Botswana, wij gaan met de ferry over naar Zambia. Helaas was het niet mogelijk om te internetten en te sms. Er is nergens bereik. Ik schrijf dit berichtje vanuit de tent, het is de laatste keer de komende 2 nachten slapen wij in een lodge. Wij hebben erg veel geluk gehad en veel dieren gezien. Het kamperen is erg mee gevallen, al is het af en toe wel afzien en ben je blij dat er op een zesde dag bij een camp een douche en toilet aanwezig is. Gisteren hebben wij een boottocht over de Ghoberivier gemaakt en voor de 2e keer zwemmende olifanten gezien, veel nijlpaarden en bijzondere vogels. Naast de tent hoor ik de geluiden van een wrattenzwijn. Ik ga al die geluiden missen. Vanuit Botswana wensen wij jullie n leuke werkdag. Groetjes ons

:SMS update:: 25 september 2010 :
Nog een laatste bericht uit Zambia, wij hebben gisteren een helicoptervlucht over de Victoria watervallen gemaakt. Dat was na onze vlucht over de delta een geweldige ervaring. Gistermiddag zijn wij met Annet en Erik naar een dorpje geweest om kleding en pennen weg te geven. In Zambia ligt het sterfte cijfer erg hoog door aids. De gemiddelde leeftijd die wordt gehaald is 35 jaar. De mensen zijn erg arm. Ze willen graag warme kleding vooral sokken, en Engeltalige kinderboeken. Wij hebben een adres gekregen en gaan als wij terug zijn spullen opsturen. Er was 1 jongen die graag een voetbal wilde hebben. Ze zijn blij met heel weinig. De vrouw die ik mijn kleding heb gegeven had alleen een omslagdoek om, even later zagen wij haar lopen met een shirt van mij aan. Dan weet je dat het goed is geweest om kleding weg te geven. Vanmiddag om 13.30 uur vliegen wij vanuit Livingstone terug naar Johannesburg en om 23.55 uur naar Amsterdam. Zondagmorgen om 11.00 uur komen wij daar aan. Vanuit
Zambia

• 05 September 2010 - 18:09

Ineke:

Goeie reis en veel plezier daar!

• 05 September 2010 - 18:19

Rianne:

Heel veel plezier iig, en als het kan zal ik jullie volgen...

• 05 September 2010 - 20:16

Winy:

Heel veel plezier beiden en voorzichtig aan!!
    Tot over ....heel lang.
    Groeten je vriendin!!

• 06 September 2010 - 18:00

Ruud :

Welkom in Zuidafrika.Maak er weer een mooie tijd van, geniet van alles om jullie heen. doeiiii Ruud

• 07 September 2010 - 08:39

Nichtje Marissa:

Heel erg veel plezier en overlevingssucces! Maak er wat leuks van!

• 07 September 2010 - 09:58

Roelie:

heel veel plezier in Zuidafrika en we volgen jullie reisverslag

• 07 September 2010 - 11:49

Ruud:

Hoi veel plezier en probeer goed te slapen.Groeten uit een zeer nat Nederland

• 08 September 2010 - 12:26

Elza:

Veel plezier , Geniet van het mooie land stuur wat zon !!!!!

• 11 September 2010 - 07:48

Ruud:

geweldig allemaal zeg.Kampvuur heel gezellig, maar wie heeft de sterkste verhalen, en is er nog een gitaar bij.
    Hier nu zonnig.Genieten jullie verder, veel foto's maken ,groetjes x van hier.

• 11 September 2010 - 08:01

Winy:

Goh joke dus prachtig allemaal!!
    Hele belevenis dus!!
    Fijn voor jullie en euh niet teveel sterke verhalen vertellen he!

• 13 September 2010 - 06:59

Janny:

fijn dat het kamperen reuze meevalt t is maar goed dat je niet dat weer hebt wat wij hier hebben regen regen en nog meer regennou nog veel plezier

• 21 September 2010 - 05:42

Ruud:

Hoi hoe is nu daar,nog steeds genieten.Hier ook ,na regen kwam er regen ..maar het gaat beter worden vanaf vandaag.De auto staat nog op zijn plekje,zondag kijken of hij nog weg wil. Maak er nog wat moois van, geniet van ieder moment. Gr Ruud Yvonne

• 21 September 2010 - 07:08

Hey joke en geert!!
    Even nog dan weer terug in dat miezerige fryslan.
    Welkom terug ,fijn dat je er gauw weer bent!!
    dan bakje doen he!!!
    Leuk gehad zeker he!!Hoor het wel van je.
    Groetjes en liefs winy

• 23 September 2010 - 06:02

geweldig allemaal.
    Weet niet of jullie dit nog lezen.
    We wachten de verhalen af en,mag de eerst zijn die ze gaat horen.
    Tot zondag op schiphol
    bel maar als jullie geland zijn dan kom ik er direkt aan.
    doeiiiiii Ruud

• 23 September 2010 - 06:16

Hoi allebei!!
    Dus geweldig gehad en nu nog een paar dagen.Dus geniet nog maar goed even!!
    Ja en ik had al gesmst maar nee niks gehoord inderdaad van jullie.Ruurd weer de 1e ,snik snik is wat....Ha leuk dat jullie zo'n vriend hebben!!
    Voorzichtig aan en vast goede reis!!Groeten winy en gerrit

• 23 September 2010 - 10:34

Rianne:

Veel plezier nog op die allerlaatste dagen!
    En dan zullen we binnenkort weer eens een meeting plannen met het groepje.
    groetjes Rianne

• 25 September 2010 - 06:26

Ruud:

een mooi gebaar van die kleding.
    Dan moeten we hier maar aan gaan werken om kleding op te gaan sturen.
    Goeie terug vlucht geniet van de laatste dagen en tot zondag 11.00 schiphol