Tana - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Joke Stel - WaarBenJij.nu Tana - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Joke Stel - WaarBenJij.nu

Tana

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Joke

19 September 2008 | Madagascar, Antananarivo

Vandaag de eerste dag dat wij kunnen internetten in Tana. De bevolking van Madagaskar kent grote armoede, ongelofelijk hoe hard deze mensen moeten werken voor hun dagelijkse voedsel. De gemiddelde leeftijd is ongeveer 50 jaar. Een gezin heeft4 tot 6 kinderen. De kinderen zijn erg vrolijk en iedereen is erg aardig. Wij hebben de opdracht gekregen om niets te geven omdat de regering dit niet toestaat. Alle kinderen hebben leerplicht, maar er is niemand die dit controleert er gaan dus niet veel kinderen naar school. Er zijn veel bossen gekapt omdat de mensen koken op hout en houtskool. Gelukkig heeft de regering ingegrepen en zijn er parken gekomen om de flora en fauna in stand te houden. Het landschap is sterk wisselend, veel rijstvelden, bergachtig en vooral de mooie rode kleur. In korte tijd hebben wij al veel gezien, het geeft het gevoel dat wij al heel lang onderzeg zijn. Wij hebben al veel dieren gezien erg mooi. Wij hebben een leuke groep, alleen is bijna iedereen al ziek geweest, voor een vegetariër is er niet veel keuze rijst en groente en af en toe zelfs pasta. Gisteren zijn wij in Ambositra geweest en morgen rijden wij door naar Andqsibe, hier komt de Indri voor de grootste lemuursoort. Het is moeilijk om Madagaskar te beschrijven de natuur is uniek, maar de ongelofelijke armoede, het is of dat je hier 100 jaar terug bent in de tijd erg confronterend. Maar wij hebben het heel erg naar onze zin en vermaken ons prima. Groetjes van Geert en Joke
:SMS update:: 19 september 2008 :
Het internet is hier erg traag, het lukte daarom niet om mijn e mail te lezen. Vanaf nu probeer ik als wij bereik hebben te sms’en. Geld wisselen duurde erg lang vandaag, het is namelijk niet mogelijk om te pinnen. Vannacht slapen wij in Tana in hetzelfde hotel als de eerste nacht. Zo eerst eten en dan slapen. Fijn weekend xxx

:SMS update:: 25 september 2008 :
Wij zijn gisteren aangekomen op het eiland Ill Saint Marie. Hier blijven wij , wij hebben een prachtig huisje direct aan zee. Dit is het eind punt van onze vakantie. Morgen gaan wij de hele dag op zee om naar de walvissen te kijken. Groetjes xxx

• 13 Januari 2009 - 13:42

Guus: