Rio de Janairo - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joke Stel - WaarBenJij.nu Rio de Janairo - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joke Stel - WaarBenJij.nu

Rio de Janairo

Blijf op de hoogte en volg Joke

22 September 2013 | Brazilië, Rio de Janeiro

Wij zijn met taxi's naar de busterminal gebracht, eerst paspoort controle en daarna de bus in voor een rit van 8 uur. Een prachtige rit dwars door de bergen. Onderweg 3 ongelukken gezien, een gekanteld busje, een vrachtwagen vol geladen met knoflook die was gekanteld en een motorrijder die tegen een auto was gebotst. Het laatste ongeluk zag er niet best uit. Rio is een bijzondere stad, steile bergen die aan de flanken begroeid zijn met oerwoud, een baai waarin eilandjes verspreid liggen en die omzoomd worden door zandstranden. Er wonen 6 miljoen mensen. Ons hotel staat dicht bij het strand van Copacabana. Aangekomen in het hotel rond 16.30 uur gelijk langs de boulevard gewandeld en in een strandtent wat gedronken. Het weer was redelijk, het was dan ook erg druk op zondag is de weg langs de boulevard afgesloten voor auto's. Rond 18.00 uur wordt de weg weer opengesteld door een rijdende politieauto, die voorop rijdt. 'S avonds hebben wij gegeten in een restaurant aan de overkant van de boulevard. Wij zijn wel gewaarschuwd om goed op te letten omdat het hjer niet veilig is. Wij hoorden later ze geprobeerd hebben weer de
Belgen te overvallen. Gelukkig is dit niet gelukt.

• 25 September 2013 - 22:15

Winy:

Hele goeie terug reis!!

Misschien wel iets te vroeg ,maar alla meen het wel!!

Welkom terug jullie!!

Groetjes Winy