dag 2 Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Joke Stel - WaarBenJij.nu dag 2 Salvador - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Joke Stel - WaarBenJij.nu

dag 2 Salvador

Blijf op de hoogte en volg Joke

08 September 2013 | Brazilië, Salvador

Wij hebben heerlijk geslapen, het ontbijt is geweldig, er waren meerder taarten, met peer een hartige taart, met cocos enz. Geert vond het heerlijk ik heb alleen wat fruit genomen. Na het ontbijt hebben wij uitleg gekregen over onze reis. Rond 13.00 uur zijn wij vertrokken met een busje naar de historische binnenstad. Was wel spannend omdat het onafhankelijkheidsdag was en Brazilie moest voetballen verwachten ze demonstraties. Bij aankomst overal politie, me en een helicopter om alles te controleren. Gelukkig is er niets gebeurd waarschijnlijk ook omdat het flink heeft geregend. Salvador is het centrum van de Afrikaanse cultuur en de Afro-Braziliaanse cultuur. Veel vrolijke mensen met muziek trommelaars, Je voelt het ritme en swingt dan ook heerlijk mee. Tussen de middag gegeten in een restaurantje met buffet het eten op je bord werd gewogen, grappig om te zien. De prijs was afhankelijk van het gewicht op je bord. Daarna gewandeld door de stad met prachtige koloniale gebouwen uit de Portugese overheersing. Later in de middag erg veel regen, wij hebben een taxi terug genomen naar het hotel moesten 40 reaal betalen met zijn vieren. Onder het rijden was de chauffeur de voetbalwedstrijd aan het kijken, ik dacht wel even hopelijk gaan ze niet scoren, want dan gaat hij natuurlijk juichen met zijn handen van het stuur..... "s avonds zijn wij met een groepje van 7 naar een pizza restaurant geweest, dat was hilarisch eerst hadden ze geen plaats voor ons wij naar buiten komen ze ons achterna toch wel een plekje gevonden. Daarna wijn besteld kwamen we niet uit tolk erbij die Engels sprak, de rode wijn was ijskoud en dat wilden onze groep niet eindelijk een uur verder hadden wij de juiste wijn. Daarna nog lang moeten wachten op de pizza, de kleinste pizza genomen maar die was nog veel te groot. Maar de pizza was heerlijk wel veel zouter dan bij ons. Terug naar het hotel weer een hoosbui heerlijk nat geworden.

• 08 September 2013 - 12:58

Janny Hossteenge:

Nou fijn dat jullie goed aangekomen zijn.Geniet er lekker van .
    Groeten uit Emmen.

• 08 September 2013 - 13:20

Roelie Zwiers:

fijn dat de vlucht goed is gegaan en een heerijk ontbijtje is een goede start van de dag.
    heel veel plezier en geniet er van gr uit he koude en natte kljndijk

• 08 September 2013 - 13:32

Winy:

Fijn dat alles goed gegaan is!!Dus nu maar goed genieten!Ben je weer helemaal opgeknapt Joke??
    We waren donderdag in Emmen en wie zagen we lopen toen wij voor de stoplichten stonden??Jou moeder met rolator.Ze ging denk ik naar de ah winkel...Ze woont daar in de buurt?Later nog gekeken ,maar nee niks meer gezien!Groetjes!!!

• 08 September 2013 - 20:29

Mariska:

Goed om te lezen dat de reis goed is gegaan en de eerste dagen leuk zijn. Ben je wat opgeknapt? Groetjes van Mariska

• 10 September 2013 - 08:45

Ruud:

Wat een mooi verhaal en goed omschreven, zo goed te volgen en zie het wel een beetje voor me.
    Lekkere taartjes en swingende trommelaars dat spreekt mij wel aan, dat begrijp je.
    En zo op naar de volgende trip, ogen te kort zal wel, dat begrijpen we.
    Geniet er van en groeten uit Corfu