Dag 2 Galapagos - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Joke Stel - WaarBenJij.nu Dag 2 Galapagos - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Joke Stel - WaarBenJij.nu

Dag 2 Galapagos

Blijf op de hoogte en volg Joke

05 Oktober 2012 | Ecuador, Galápagos

Om 8.00 uur zijn wij met 2 zodiac bootjes naar het eiland Genovesa gevaren. Bij aankomst lagen de zeeleeuwen op het strand en overal zag je vogels die zich totaal niet aan ons stoorden en helemaal niet bang waren, je weet niet wat je ziet zo onwerkelijk. Echt voor de vogelliefhebber een paradijs. Er waren veel jonge vogels op het nest. De vogels krijgen meestal maar 1 jong. Er waren veel roodvoetgenten, prachtige vogels, zoals ook de jonge fregatvogels. Dit zijn echte piraten en stelen het eten van de andere vogels, hier hele gevechten van gezien. Deze fregatvogels hebben ons trouwens de hele reis gevolgd, al moest je wel uitkijken anders poepten ze boven op je. Dit is mij 2 keer overkomen, maar wast zich er gemakkelijk weer van af. Achteraf gezien was dit het mooiste eiland, de vele vogels maakten het erg bijzonder. Hierna gesnorkeld, geen koraal maar wel mooie vissen gezien. Daarna terug naar de Floriana, waar het alarm afging voor een veiligheids oefening. Natuurlijk belangrijk als er iets mis zou gaan. 'S middags op de boot rondgehangen, Geert is gaan snorkelen. Rond de boot zwommen 6 haaien leuk om te zien. ,s middags ander stuk van het eiland gezien zelfs uilen van dichtbij gezien.