Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Joke Stel - WaarBenJij.nu Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Joke Stel - WaarBenJij.nu

Cuenca

Blijf op de hoogte en volg Joke

25 September 2012 | Ecuador, Cuenca

Wij moesen vroeg opstaan om 5 uur zijn wij vertokken, eerst hebben wij de eerste kerk die gebouwd is in Ecuador ergens in 1534 (jaartal niet zeker) bezocht, het was nog donker. Om 6 uur is het hier licht en om 18.00 uur donker. Daarna zijn wij door een prachtige omgeving naar Alausi gereden. Hier zijn wij op de trein gestapt naar de zogenaamde duivelsneus. Over de Nanz del Diablo zigzagsgewijs. Het was 4 jaar geleden spectaculairder omdat je op het dak van de trein mocht zitten. Helaas is dit niet meer toegestaan, de naam van deze berg is gekozen omdat er ongeveer 2500 mensen uit Jamaica zijn omgekomen tijdens het aanleggen van de treinlijn. Na terugkomst zijn wij doorgereden naar Ingapirca om de Inca ruine te bekijken. In deze omgeving dragen de Indiaanse vrouwen witte hoedjes met balletjes. Als ze niet getrouwd zijn zitten de balletjes aan de voorkant. Er staan hier mooie huizen omdat veel van de mensen werken in Amerika, de kinderen worden achter gelaten bij de grootouders. Veel van deze kinderen zijn aan de drugs, ouders komen niet terug sturen alleen geld omdat ze vaak illigaal in Amerka zijn. Er was een natuurlijke rots met het gezicht van de Inca erg mooi om te zien. Bij aankomst in de stad Cuenca zagen wij een helicopter met waterzak, er was een bosbrandje waar wij langs moesten rijden. Bij aankomst hotel bleek dat wij bij het verkeerde hotel waren. Wij moesten een ander hotel hebben 50 meter verder op erg hilarisch. Wij hebben zelfs breedbeeld op de kamer en wifi. 'S avonds een kleine lopende rondleiding gehad door de stad daarna in een restaurantje gegeten. Geert had een thais gerecht en ik een reuze hamburger. Ze hebben in Ecuador heerlijke vruchtendrankjes, maar ik had nu eens gekozen voor een sangria erg lekker. Vanmorgen eerst een ontbijtje in restaurantje Austria, heerlijke yoghurt met mueslie en vers fruit. Daarna de markt bezocht en drakenbloed gekocht. Dit is een ontstekingsremmer uit planten uit de jungle. Daarna bij een oudvrouwtje mijn toekomst laten voorspellen.Een parkietje werd met zijn snaveltje door mijn hand gehaald, waarna de parkiet briefjes uit een laatje pakte. Op deze briefjes stond mijn toekomst voorspeld in het Spaans. Nella onze reisleidster heeft het vertaald. Er staat mij een grote verandering te wachten allemaal in positieve zin, wij wachten het af... daarna hebben wij de stad bekeken prachtige koloniale gebouwen' de een nog mooier dan de ander. Vanmorgen was het prachtig weer maar vanmiddag begon het te regenen. Rond 15.45 uur waren wij weer in het hotel, ik heb heerlijk geslapen en Geert heeft een stukje langs de rivier gelopen. Wij slapen hier 3 nachten en dat is heelijk de reis is best wel vermoeiend en nu kunnen wij een beetje bijkomen. Het is hier nu 18.31 uur, om 19.00 uur gaan wij met de groep eten bij de Mexicaan. Het regent helaas nog steeds. Groetjes uit Ecuador

• 25 September 2012 - 12:53

Janny:

heeey hallo
    Heb je vakantie moet je nog heel vroeg opstaan.
    Maar goed het is de moeite waard.
    Ze hebben daar maar korte dagen.
    Ga je met dat drakenbloed experimenteren of is dat voor de fun.
    Nou nog veel plezier en geniet nog van het mooie weer hier is het inmiddels herfst.
    groetjes Janny
    p.s heb je nog geen foto s