Asrdbeving - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Joke Stel - WaarBenJij.nu Asrdbeving - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Joke Stel - WaarBenJij.nu

Asrdbeving

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

09 September 2011 | Canada, Campbell River

Vanmiddag heeft hier een aardbeving plaatsgevonden 6,4 op de schaal. Wij waren niet aanwezig en hebben er dan ook niets van gemerkt. In de Supermarkt hoorden wij het toen wij terug waren. Eigenlijk best wel een eng idee, je verwacht zoiets helemaal niet. Maarniet teveel bij nadenken, het weer is hier prachtig ongeveer 30 graden. Onze bootreis was er een met een gouden randje. Met zwemkleding, zonnecreme in de tas en in korte broek en shirt naar de boot. Bij het inschrijven van onze namen ziet de dame achter de balie mijn tefa s en vraagt of ik wel sokken bij me heb. Ik dacht prachtige dag wat moet ik met sokken......Zij zegt op zee is het koud, ik oke geef maar een paar dan. Wij naar buiten en tot onze grote verbazing moeten wij een heel dik pak aan met drijfvermogen, een skipak is er niets bij. Wat blijkt wij gaan mee met een zodiacboot. Die gaan erg hard over het water en koud is het dan. Eerst dachten wij dat is niets voor ons maar echt het was zo gaaf om met zo n hoge snelheid over het water te gaan. Het eerste wat wij hebben gespot was een zeearend, daarna zeehonden en onze 7de beer. Wij kregen te horen dat er een groep van ongeveer 500 dolfijnen was gesignaleerd. Ja hoor wij kwamen er midden in terecht, zo gaaf je weet niet wat je ziet, mensen hier gaven aan dat zij dat ook niet vaak meemaakten en dat het uniek was. Het was net of de dolfijnen een voorstelling gaven ze gaven een prachtige show weg echt een kippevel moment. Wij hebben ook nog 2 keer een groep Orka s gezien, waarvan er 1 echt groot was het mannetje. Helaas zijn ze niet gesprongen, maar indrukwekkend was het wel. De bootreis zou 6 uur duren maar heeft in totaal 9 uur geduurd door al het moois wat wij hebben gezien. Wij hebben nog een stop gehad voor de lunch op een heel mooi plekje, als wij nog eens de loterij winnen.......vandaag zijn wij naar het Mac Millon ProvincialPark geweest hier staan oerbomen van wel 800 jaar oud erg indrukwekkend. Daarna nog langs het strand gelopen en met de voeten in de Grote Oceaan. Morgen rijden wij naar Victoria hier verblijven wij 2 nachten. De weersvoorspellingen zijn goed ongeveer 26 graden.

• 10 September 2011 - 06:52

Jan Nijmeijer:

jeetje joke wat een pracht verhaal. ...........................................Kippevel!
    Enne......wij hebben heir in Nederland ook een ardbeving gehad. 4.2 op de schaal. In de buurt van Nijmegen. Ook daar hebben wij niks van gevoelt.

• 10 September 2011 - 07:31

Winy Bakker:

Hoi joke en de anderen natuurlijk!!
    Goh machtig mooi zeg ,tjonge dan zie je wel van alles ,mooi zeg!!
    Nog even dan sta ik met de auto bij het station om jullie op te halen ,dus geniet maar goed nog en alvast een hele goede reis allemaal toegewenst!!Kom heelhuids weer thuis oke!!!
    Groetjes en liefs van ons!!

• 10 September 2011 - 11:26

Ruud:

Hoi allemaal,
    Dat was dus weer echtgenieten, prachtig zo dit beleven.
    Nou je heb al gelezen over de aardbeving hier , ook niets van gemerkt.
    Hoeveel foto's zitten jullie al, zullen er wel weer veel zijn.
    Ook het weer zit mee, geweldig
    Hie op ditmoment ook goed weer, we zitten in de zon .
    Geniet allemaal en een tuut van Ruud