6de beer - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Joke Stel - WaarBenJij.nu 6de beer - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Joke Stel - WaarBenJij.nu

6de beer

Door: Joke

Blijf op de hoogte en volg Joke

05 September 2011 | Canada, Prince Rupert

Onderweg Jasper naar Prince George eerst gestopt bij Mount Robson. De tweede stop bij de Rearguard Falls, dit zijn de breedste watervallen die wij tot nu toe hebben gezien erg mooi. Onze 5de beer gezien hij stak de weg over alleen Geert is het gelukt hem op de foto te zetten ik heb alleen een schim. Prince George stelt niet zoveel voor omgeving van het hotel was erg deprimerend. Zwervers en hoertjes. De volgende dag naar Smithers leuke weg met veel meren en ja hoor onze 6de beer gezien, als eerste door Geert. Foto is niet gelukt deze was ons te snel af. In Smithers zijn wij naar de Twinfalels gereden dubbele waterval jammer dat het regende. Onze witte auto is bijna zwart, opde terugweg een mooie blauwe vogel gezien de Stellers Yai. Na het diner zijn wij naar de rivier gelopen. Het was al bijnau donker, wij moesten een stuk door het bos en overal hoorde je geritsel dat was best eng...........wij waren er snel weer uit. Vandaag eerste stop bij Moricetown, hier waren indianen aan het vissen op springende vissen. Echt geweldig om te zien hoe die vissen springen ik had het gefilmd maar helaas is hier wat mis gegaan. Maar als het goed is heeft Geert ook een stukje gefilmd in de stromende regen. Daarna volgende stop bij Old Hazelton, soort museumdorp waar je kunt zien hoe een bepaalde indianen stam heeft geleefd. Daarna nog een stukje op de weg naar Alaska gereden, hier hebben wij nog totempalen gezien. Onze 2de Coyote gezien stak de weg over en verdween in het hoge gras, helaas geen foto deze keer. De weg naat Prince Rupert is erg mooi, de hele weg zowel links als rechts bergen met aan de linkerkant een brede rivier. Alleen zo jammer dat het tegende want hierdoor is het bewolkt en zie je bijna niets. Wij zitten hier in een prachtig hotel met zicht op de oceaan. Het stomt hier windkracht 6 of 7. Morgenvroeg vertrekken wij met de boot om 7.30 uur. Wij moeten om 5.30 uur inchecken. Als alles goed gaat zijn wij om 22.30 uur in Vancouver Island. Duim maar voor mooi weer!

• 06 September 2011 - 06:59

Jan Nijmeijer:

Dat zal ik doen. Jammer van die regen. Je weet dat het kan gebeuren, maar je vakantie en het zicht op het landschap worden toch ineens heel anders. Ik hoop dat het duimendraaien helpt.

• 06 September 2011 - 11:27

Ruud:

dat je kan zeggen we reiden richting Alaska, dat is wat zeg.
    En de beren zijn telekens weer berengoed.
    Moeten in de dierentuin van Oude Haske ook maar beren gaan houden.
    Hoop op mooi weer op Vancouver Island
    Doeiiiiii Ruud